50% korting voor klimaatprojecten in Oost-Vlaamse gemeenten. Nieuwe oproep en nieuwe projecten.

De Provincie Oost-Vlaanderen lanceert, samen met de Bond Beter Leefmilieu vzw en Oost-Vlaanderen Energielandschap, 6 nieuwe klimaatprojecten voor gemeenten. Deze komen bovenop het bestaande aanbod in het Milieucontract. De Provincie draagt 50% van de kostprijs van elk project.

De Provincie Oost-Vlaanderen wil klimaatgezond zijn in 2050. De steden en gemeenten zijn daarbij de belangrijkste partners. Ruim drie kwart van de Oost-Vlaamse steden en gemeenten ondertekende het Burgemeestersconvenant en maakte (of maakt) een energie- en klimaatactieplan op. Via dit aanbod wordt de focus verschoven van het opmaken van plannen naar de uitvoering ervan.

We bieden een intensieve begeleiding op maat voor::

Heeft jouw stad of gemeente interesse? Neem contact op met de Provincie! Als er te veel vragen zijn voor de beschikbare middelen, dan geven we voorrang aan de meest impactvolle, haalbare en gedragen projectaanvragen. Motiveer je aanvraag dus goed. De concrete aanpak en timing worden in overleg bepaald.