Samenaankoop bloembollen voor Gemeenten

Velt

Zo laat jouw gemeente duidelijk zien dat ze gaat voor biologisch: mooi én gezond voor insecten.

Voor het tweede jaar op rij organiseert Velt vzw een samenaankoop biologische bloembollen.
Nieuw dit jaar is dat ook steden, gemeenten, provincies,… aan deze samenaankoop kunnen deelnemen. Alle informatie hierover vind je op www.velt.nu/biobolgemeente.

Biologische bloembollen zijn niet alleen mooi en geuren lekker, ze zijn ook geteeld zonder pesticiden en dus gezond voedsel voor bijen, hommels en andere insecten. Een (eco)logische keuze dus, ook voor steden, gemeenten, provincies enz.
Niet alleen de insecten varen wel bij een keuze voor biologische bloembollen. Ook de instantie zelf geniet van de verschillende voordelen van de samenaankoop van Velt:

1. Makkelijk te bestellen pakketten op maat van de openbare ruimte.

Velt en haar partner Natural Bulbs stelden speciaal voor de openbare ruimte pakketten samen, de bijenbuffetten. In de pakketten zijn biologische bollensoorten gecombineerd volgens geschikte standplaats en bloeiperiode, en dus eventuele maaiperiode.

Zo vind een medewerker in één oogopslag combinaties van vroege bloeiers voor kort gazon tot later bloeiende droogtetolerante zonnekloppers voor plantenbakken.

2. Biologisch, winterhard en aanleunend bij de wilde vorm.

De aangeboden bloembollen zijn uiteraard allemaal biologisch en dus zonder gesynthetiseerde pesticiden geteeld. Bovendien zijn ze winterhard en leunen ze zo dicht mogelijk aan bij de wilde vorm.

Wilde bloemen zijn qua vorm en kleur immers het aantrekkelijkst voor insecten. Wilde varianten zijn bovendien meestal minder gevoelig voor ziektes en kunnen zichzelf vermeerderen. In het assortiment dus alleen winterharde soorten die jaar na jaar terugkomen (verwilderingsbollen) en die bloeien in de lente tot de vroege zomer.

3. Genieten van 20% korting.

Doet een gemeente, stad of regio mee met de samenaankoop van Velt, dan geniet ze van wel 20% korting op de verkoopprijs. Hiervoor moet de instantie geen lid zijn van Velt, maar volstaat het om de instructies op www.velt.nu/biobolgemeente te volgen.

Vragen?

- Alle informatie over het assortiment, de bestelprocedure en het ondersteuningsaanbod van Velt kan u bekijken op de webpagina www.velt.nu/biobolgemeente.
- Of neem contact op met jana@velt.nu.
Hoe bestellen?

1. Surf naar de website van onze partner Natural Bulbs: www.naturalbulbs.nl/38-landschapsinrichting.

Hier vind je het assortiment op maat van gemeenten en een aangepaste bestelprocedure (factuur).

Maak je keuze en plaats je bestelling.
Gebruik de kortingscode VELTGEM2020 voor 20% korting.

Door gebruik te maken van de kortingscode geef je Velt de toestemming om de naam van de gemeente te vermelden op de website en om je te contacteren met meer informatie over het gemeente-aanbod.
Doe mee met de samenaankoop

Hoe kan Velt jouw gemeente helpen?