Tweede babytheek van hoofdstad opent weldra in Laken

De Standaard 6 maart 2021
Dit artikel werd gereproduceerd met toestemming van de uitgever, alle rechten voorbehouden. Elk hergebruik dient het voorwerp uit te maken van een specifieke toestemming van de beheersvennootschap License2Publish: info@license2publisch.be.
Foto babytheek
De tweede Brusselse Babytheek zal op 27 maart de deuren openen in het Gemeenschapscentrum Nekkersdal in Laken. Een babytheek is een soort bibliotheek voor babyspullen. Zaken die je maar kort nodig hebt, kun je er lenen.

Op dit moment worden spullen gesorteerd en nagekeken, gewassen en daarna in de catalogus ingevoerd. Die catalogus staat nog niet online, maar geïnteresseerde ouders kunnen wel al een account aanmaken zodat ze op een wachtlijst komen voor een abonnement.

Wanneer de Babytheek eind maart opent, kunnen leden hun abonnement activeren en starten met het reserveren en uitlenen van spullen.

‘We zijn blij dat de Babytheek een plaatsje krijgt in het gemeenschapscentrum Nekkersdal’, zegt Marianne Swerts van de Babytheek Nekkersdal. ‘Met dit initiatief kunnen we meer inspelen op de noden van jonge gezinnen in de buurt. We vinden het ook heel belangrijk om de deeleconomie te stimuleren. Een fietsbieb hebben we al in huis. Misschien durven we met de komst van de Babytheek wel te dromen van een grote deelfabriek in Laken?’ (amb)
  • Toegevoegd: 10/01/2019
    Jouw partner: de Transformisten
    Aanbod voor: Burger, Lokaal bestuur

De Babytheek is een uitleendienst voor babyspullen. Ouders die lid worden, kunnen op een eenvoudige manier babyspullen lenen om te testen of om te gebruiken: een win voor duurzaam materialengebruik, sociaal contact en inclusie. De Transformisten voorziet begeleiding op maat voor de opstart van een Babytheek in jouw gemeente. We zetten overlegmomenten op, maken een stappenplan en helpen je gemeente met logistiek en communicatie.