Organiseert jouw gemeente deze zomer ook een ‘Film in het Bos’?

BOS+
Foto Jasper Jacobs
Al voor het zestiende jaar op rij zal BOS+ deze zomer de bossen intrekken. Samen met lokale partners organiseren wij filmvoorstellingen op de mooiste plekjes. Dat zorgt keer op keer voor heel speciale, bijna magische momenten.
Een Film in het Bos is het ideale evenement om een lokaal stukje groen in de kijker te zetten. Zo’n film trekt immers niet enkel zondagse joggers, boomknuffelaars of vogelspotters naar het bos.  Wat Film in het Bos doet, is ook een ander publiek naar de bossen krijgen, op een leuke en laagdrempelige manier. Heel wat kinderen (en volwassenen) ervaren op die manier bijvoorbeeld voor het eerst een bos bij valavond, en da’s best speciaal! De voeten in het gras, een dekentje omgeslagen, de heerlijke geur van het bos, de zon die ondergaat, de eerste geluiden van een nachtelijk dier en… de film begint!
Als gemeente zorg je voor de locatie. BOS+ zorgt voor al de rest; scherm, boxen, film, logistieke omkadering. Samen bepalen we de datum en de film.

Lees hier de positieve ervaring van gemeente Nijlen die in 2020 hun derde Film in het Bos organiseert.

Heeft jouw gemeente ook een stukje bos of natuur dat wel eens wat meer in the picture mag komen? Ga voor een film in het bos en geef je bewoners die unieke film- en bosbeleving!