Dag van de Trage Weg 2021: kick off van de inschrijvingen

Trage Wegen
Er werd het afgelopen jaar veel meer gefietst en gewandeld. Dat merken we aan de hits op onze tragewegenzoeker. Daardoor staan trage wegen weer hoger op de to do-lijst van veel lokale besturen. En dat is goed nieuws. Want het coronajaar betekent een echt momentum voor trage wegen, een unieke kans om het netwerk te herstellen en uit te breiden door afgesloten wegen te heropenen en ontbrekende schakels te gaan realiseren.

De Dag van de Trage Weg - dit jaar in het weekend van 16-17 oktober - is het perfecte moment om de gerijpte geesten ervan te overtuigen om tot actie over te gaan. En dus lanceren wij - samen met Tous à Pied en walk.brussels - met het allergrootste enthousiasme de campagne Dag van de Trage Weg 2021. Al voor de 17de keer.
We gaan weer voor honderden activiteiten op, langs en over trage wegen in heel ons land. Daarvoor rekenen we op iedereen die de trage wegen genegen zijn: gemeentebesturen, sport- en wandelclubs, natuurverenigingen, lokale werkgroepen, buurtcomités, jeugdbewegingen, de lokale fietsersbond, etc.

Dus, wil jij de trage wegen in jouw gemeente in de kijker zetten, een leuke wandelzoektocht of erfgoedwandeling organiseren langs historische voetwegen? Misschien kan je een trailrun of -walk organiseren langs verborgen parels? Of is een van jouw verborgen parels in de loop der jaren wel toegegroeid of afgesloten, en wil je ijveren voor Doorgang voor Iedereen?

Organiseer een actie/activiteit op zaterdag 16 en/of zondag 17 oktober en registreer via www.dagvandetrageweg.be. Wij verzorgen de communicatie en voorzien promomateriaal. Alle activiteiten worden op de interactieve kaart gezet, laten we ze samen helemaal vol kleuren!

Hulp nodig bij de organisatie/registratie, of nood aan inspiratie? Contacteer ons via info@dagvandetrageweg.be.
  • Toegevoegd: 07/09/2017
    Jouw partner: Trage Wegen
    Aanbod voor: Burger, Lokaal bestuur

Elk jaar in de herfst vindt de Dag van de Trage Weg plaats. Hef samen met inwoners het glas op mooie verwezenlijkingen rond en langs trage wegen tijdens het jaarlijks feestweekend. Duizenden wandelaars, fietsers, ruiters, kinderen en buitenmensen trekken de weggetjes en paadjes op. Organiseer samen met Trage Wegen jouw activiteit.