Vraag NU je klimaatsubsidie voor de renovatie van je schoolgebouw

Fluvius
Gemeenten kunnen tot 1 oktober klimaatfondssubsidies van de Vlaamse overheid aanvragen voor energiebesparende ingrepen in hun onderwijsinfrastructuur. Het gaat daarbij over investeringen in isolatie, hoogrendementsglas, zonneboiler, warmtepompen en hoogrendementsketels. Ook Fluvius kan steden en gemeenten helpen door een volledige ontzorging bij de energiebesparende renovaties van hun schoolpatrimonium. De netbeheerder ondersteunt hen van het projectvoorstel tot de opvolging van de werk.

Fluvius-project voor Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord – ‘Huize Moens’ in Lede

Bij de oproep van Agion van 2018 diende het gemeentebestuur van Lede een project in voor de Gemeentelijke Academie voor Muziek en Woord ‘Huize Moens’. Fluvius stond in voor de opmaak van het projectvoorstel en intussen is het project in uitvoering. Het oude buitenschrijnwerk werd daarbij vernieuwd en voorzien van hoogrendementsbeglazing. Het bestaande plafond werd vervangen door een nieuw valse plafond met 20 centimeter isolatie en een dampscherm. De lekken in het mooie torentje werden verholpen door een volledige vervanging van de houtstructuur. Voortaan kunnen de leerlingen van de Gemeentelijke Academie genieten van een schoolgebouw zonder tocht en lekken, terwijl de gemeente Lede profiteert van een significante energiebesparing.