Voedsel van bij ons. Hoe als lokaal bestuur korte keten extra stimuleren? Brochure.

Steunpunt Hoeveproducten

Deze gids is een onderdeel van het bredere PDPO-project Hoeve Proeven in het Dijleland, waarmee het Steunpunt Hoeveproducten de korte keten extra wil stimuleren. Steden en gemeenten kunnen hierin een sleutelrol vervullen door het versterken en vergroten van bestaande korte keten initiatieven.

Met de inspiratiegids wil het Steunpunt lokale overheden prikkelen om op eigen niveau in te spelen op deze groeiende vraag. “Wie zijn inwoners graag wil verbinden rond het thema van duurzame, lokale voeding kan vandaag kiezen uit vele verschillende mogelijkheden. In de gids hebben we onze ervaring en expertise gebundeld rond korte keten concepten waar een stad of gemeente een rol in kan spelen” vertelt Ann Detelder, auteur achter de gids. “In het verleden begeleidden we lokale overheden in hun acties en ook in de toekomst willen we hun ondersteunen in het uitrollen van een heuse voedselstrategie die de impact van deze acties nog meer verhoogd.”

Lokale bestuursleden kunnen een inspiratiegids bestellen via steunpunthoeveproducten@ons.be.
Wil je als bestuur graag beroep doen op de expertise van het Steunpunt Hoeveproducten dan kan je via hetzelfde mailadres een afspraak maken.