Gemeenten zetten voedselverspilling in hun meerjarenplan!

Foodwin
FoodWIN deed deze zomer een bevraging bij alle Vlaamse steden en gemeenten naar hun plannen tegen voedselverspilling.

Met een overvolle mailbox van veelbelovende reacties tot gevolg.Van Roeselare tot Leuven, van kookworkshops met restjes tot een ambitieuze voedselstrategie met verspilling als speerpunt. We zien een duidelijke trend: gemeenten nemen dit thema massaal op in hun meerjarenplannen.

Gemeenten spelen dan ook een cruciale rol in het behalen van de SDGs en voedselverspilling is een rode draad die de 17 SDGs verbindt. Om deze tendens aan te moedigen, stelde FoodWIN een voorbeeld op van hoe het thema kan worden opgenomen in strategische doestellingen, actieplannen en acties. Hapklaar, smakelijk!

Vragen of meer informatie? hanne@foodwin.org