Arbeid en Milieu bespaart samen met 2.000 werknemers meer dan 7% energie

21 kantoren van lokale besturen in Vlaams-Brabant deden mee aan de Europese energiecampagne Save@work. Een jaar lang bespaarden 2000 Belgische werknemers energie door in te zetten op gedragsverandering, goed voor een besparing van meer dan 776 000 kWh. De gemeenten Zemst, Diest en Liedekerke kwamen als Belgische winnaars uit de bus. De gemeente Zemst werd zelfs uitgeroepen als Europese winnaar met een heuse besparing van 25%!

“In de energietransitie is technologische innovatie belangrijk, maar dit project toont dat we de rol van medewerkers in het terugdringen van energieverbruik niet mogen onderschatten”, zegt Emma Denorme, projectcoördinator van de campagne in België.

Op onze blog ontdek je verschillende getuigenissen. Omwille van de positieve resultaten van dit Europees project, gaat Arbeid & Milieu er mee verder in heel Vlaanderen. Wil je in jouw gemeente ook aan de slag? Contacteer dan Arbeid & Milieu voor het vervolgproject ‘Samen energie winnen’.

Meedoen in jouw gemeente? Contacteer Emma Denorme (emma.denorme@a-m.be of 02 325 35 01)