Zet een duurzame activiteit op tussen 29 april en 3 juni en maak kans op 500 euro ondersteuning voor je vereniging

Van 29 april tot en met 3 juni organiseert Bond Beter Leefmilieu de nieuwe publiekscampagne 'Zo Dichtblij', met UNIZO en de Gezinsbond als vaste partners. We willen hiermee het duurzame beleid van de lokale besturen een duwtje in de rug geven om te evolueren naar leefbare en klimaatneutrale steden en gemeenten.

Zet jullie activiteiten in de kijker

'Zo Dichtblij' wil zoveel mogelijk inwoners samenbrengen. Daarvoor roepen we jullie hulp in! Dit is een uitgelezen kans om jullie activiteiten in de verf te zetten en nieuwe leden aan te trekken. Organiseer duurzame activiteiten in of rond de kern, en doe je stad of gemeente helemaal bruisen tijdens de campagne. Ook UNIZO en de Gezinsbond zullen hun lokale afdelingen hiertoe aanzetten.

Alles kan, zolang er maar een link is met een van de campagne-thema’s! Repair cafés, crea-workshops met oude spullen, buurderijen, speelstraten, carpool-party’s, kookworkshops met vergeten groenten, de hele school op de fiets, een energiequiz, noem maar op.

Maak kans op 500 euro ondersteuning

Een jury selecteert per campagnethema één organisatie die een geldsom van 500 euro wint om haar werking te ondersteunen. Zo maken we de inwoners warm om bewuster te gaan leven en kunnen we samen onze levenskwaliteit verhogen. Meer info en een lijst met ideeën vind je op onze website

Organiseer je tussen 29 april en 3 juni een activiteit in een van de deelnemende gemeenten? Maak ze bekend via zodichtblij.be en op de Facebookpagina. En wie weet: misschien wint jouw vereniging wel die 500 euro.

Maak dus gebruik van deze kans om je reeds geplande activiteiten extra te promoten, of organiseer een nieuwe activiteit tussen 29 april en 3 juni en draag zo je steentje bij aan een bruisende kern in je stad of gemeente.

Wat gebeurt er nog tijdens de campagne?

‘Zo Dichtblij’ zet kernversterking in een positief daglicht via een affichecampagne met als slogan ‘Fijn je hier weer te zien!’ Van 29 april tot en met 3 juni worden klanten aangemoedigd om te winkelen en genieten in de kern. Met ieder bezoek aan een deelnemende handelaar of ondernemer maken ze een juiste keuze en krijgen ze een Zo Dichtblij-lot. Met de unieke code op hun tombolalot kunnen ze prijzen winnen in hun gemeente.

> Volg ‘Zo Dichtblij’ nu al op Facebook

Veel succes!