Workshop tegen voedselverspilling - maak een einde aan voedselverspilling thuis

Doelgroep:
Burger, Lokaal bestuur
Thema:
Voeding
Type info:
Begeleiding (persoonlijk)
David Leyssens

Duur: 1u30

Live of online

Beschikbaar in Nederlands, Engels en Frans

Geen limiet op deelnemers

PROJECTINHOUD

Inwoners verbinden rond een duurzaam thema, hen helpen om geld te besparen, en dat allemaal met de nodige dosis fun… Klinkt te mooi om waar te zijn?  Zo’n vierde van alle voedselverspilling gebeurt bij mensen thuis, en met een duwtje in de rug kunnen zij écht het verschil maken. Van inspiratie naar actie, met de workshop tegen voedselverspilling wordt het een eitje!

Voedselverspilling is iets waar we thuis allemaal tegenaan lopen. Maar wat kunnen we er precies aan doen? En wat is de impact van voedselverspilling? Na deze workshop weet je het allemaal: van slim plannen tot het omtoveren van restjes tot heerlijke gerechten, elke stap biedt een kans om voedselverspilling een halt toe te roepen. Met deze allesomvattende interactieve workshop en quiz tonen we hoe je thuis verspillingsvrij koopt, kookt en bewaart.

DE GEMEENTE IS ZELF VERANTWOORDELIJK VOOR

• Werving van deelnemers

• Locatie en catering voor de workshop

• Externe communicatie over het traject en het belang van het vermijden van voedselverspilling

RICHTPRIJS

650 euro (excl. BTW en vervoerskosten)

Gemeenten uit West-Vlaanderen kunnen intekenen op dit aanbod aan 50% korting via deze oproep van provincie West-Vlaanderen.

David Leyssens