Betaalbaar en kwaliteitsvol bouwen en wonen

Stel je dit even voor: een bruisend centrum waar alles dichtbij is en iedereen te voet of met de fiets naar de winkel, de school of het werk kan. Waar cohousingconcepten sociale contacten verbeteren. Waar duurzame stroom voor iedereen beschikbaar is. En waar het fijn wonen is voor jong en oud.

Hoe krijgen we dat voor elkaar? Slim bouwen betekent het versterken van de stads- of dorpskern. Door compacter te bouwen, blijft er meer ruimte voor publiek groen en ruimtes voor ontmoeting en sociaal contact. Cohousing en andere vormen van gemeenschappelijk wonen zijn een deel van de oplossing. Samen bekijken we welke vormen bij jouw gemeente of stad passen.

Een gemeente voor de toekomst, dat is ook: betaalbaar en kwaliteitsvol bouwen en wonen. Samen leiden we je inwoners actief toe naar renovatieadvies en -begeleiding Zo behaal je als gemeente je klimaatdoelstellingen en genieten je burgers van het comfort van een energiezuinige woning.