Stel jouw gemeente kandidaat voor een Zo Dichtblij Award!

Alleen samen kunnen we van onze gemeenten een fijne plek maken waar het goed is om te leven. Heeft jouw gemeente het afgelopen jaar samen met lokale actoren een duurzame activiteit opgezet? Vertel het ons! Wij zetten zulke participatieve projecten graag in de kijker. Bovendien dingt je gemeente mee naar een van onze Zo Dichtblij Awards!

Zo Dichtblij 2018: zes awards

Zo Dichtblij helpt Vlaamse steden en gemeenten om duurzamer en klimaatbewuster te worden. Dit jaar dagen we Vlaanderen uit om activiteiten in te dienen die samen met burgers, lokale verenigingen of handelaars zijn opgezet.

Participatieve projecten rond  één of meerdere van de volgende thema’s komen in aanmerking: circulaire economie, klimaatneutrale gemeente, doordachte mobiliteit, lokale voeding, kwaliteitsvolle leefomgeving en ondernemende kern. Bij elk van de zes transitie thema's kan jouw gemeente in de prijzen vallen.

Als referentiekader verwijzen we graag naar uitleg rondom deze zes transitie-uitdagingen en het inspiratieboek voor een lokaal duurzaam beleid van de Vlaamse milieubeweging.

Jouw leefbare gemeente in de spotlight

Alle ingediende projecten laten we doorheen de campagne opborrelen als inspiratiebron via de Zo Dichtblij website, onze Facebookpagina en het nieuwe Zo Dichtblij e-magazine.

Na de deadline zal het publiek, waaronder jullie inwoners, van 16 april tot en met 6 mei op de meest toonaangevende activiteiten kunnen stemmen. Uit de preselectie kiest een professionele jury de uiteindelijke winnaars: wie weet sleept jouw gemeente wel die felbegeerde Zo Dichtblij Award en 250 euro voor het lokale project in de wacht!

Winnende gemeenten krijgen ook een vaste rubriek in het Zo Dichtblij e-magazine dat na de campagne driemaandelijks blijft inspireren rond lokale transitie.

De uitreiking van de Zo Dichtblij Awards zal plaatsvinden op het Zo Dichtblij slotevent eind juni. We nodigen de winnende gemeente samen met het ingediende burgerinitiatief uit om samen lokale transitie te vieren.

> Stel je kandidaat

Stel jouw gemeente kandidaat en win een Zo Dichtblij Award! Registreer je participatieve activiteit voor 31 maart 2018!