Renovatieproject met warmtenet in Mol krijgt omgevingsvergunning

Gemeente Mol
Foto Gemeente Mol

Alle woningen zullen ook worden aangesloten op het geothermisch warmtenet.

Het gemeentebestuur verleent een omgevingsvergunning voor de verbouwing van de zogeheten Residentiewijk SCK-CEN en Vito en bijhorende omgevingsaanleg aan Boerentang. Dat heeft het college van burgemeester en schepenen tijdens de zitting van 5 december beslist. Deze woonwijk in modernistische stijl met bijzondere waarde op vlak van erfgoed werd gebouwd in de jaren ’50 van vorige eeuw en wordt in verschillende fases gerenoveerd door de bouwfirma Group Cordeel.

Het project waarvoor de vergunning werd verleend betreft fase 1 van de residentiewijk en omvat 201 wooneenheden, verdeeld over studio’s, appartementen, rijwoningen en villa’s. Hierbij voorziet de aanvrager een volledige opwaadering van de bestaande wijk met een evenwicht tussen renovatie, nieuwbouw en de bijhorende omgevingsaanleg waarbij de groene omgeving maximaal wordt gerespecteerd.

Na de renovatie worden een aantal woningen gefaseerd te huur of te koop aangeboden op de private markt. De bouwfirma Cordeel Group zal ook 25 jaar instaan voor het onderhoud van de wijk. Alle woningen zullen ook worden aangesloten op het geothermisch warmtenet.

Meer info: dienst ruimtelijke ordening, 014 33 08 30, ro@gemeentemol.be