Organiseer een activiteit op Dag van de Trage Weg 2019

Trage Wegen
Met het jaarlijks campagneweekend Dag van de Trage Weg zetten duizenden tragewegenliefhebbers en tientallen lokale besturen in heel Vlaanderen trage wegen in de kijker. Ze benadrukken hun belang voor veilige, gezonde en aangename verplaatsingen, vaak ook korter en sneller. Bovendien zijn het plekken waar kinderen spelen en bewoners tot rust komen, sporten of de omgeving verkennen.

Doe mee en organiseer ook in jouw gemeente of stad een activiteit. Het weekend van 19-20 oktober is hét moment om een actief beleid in de kijker te zetten. Door deelname aan Dag van de Trage Weg geef je als stad of gemeente aan dat het thema trage wegen op de agenda staat. Je kan het evenement versterken door samen te werken met lokale organisaties of verenigingen zoals sportclubs, jeugdbewegingen, natuurorganisaties, wijkcomités,…  Alle soorten activiteiten op, langs en over trage wegen zijn mogelijk: een toeristisch parcours, een verkeersveilige verbinding naar school, een fotozoektocht, zwerfvuilactie, inhuldiging van een nieuwe verbinding, kleine onderhoudswerken waaraan burgers participeren, enz.

Laat je inspireren op www.dagvandetrageweg.be, organiseer één van de vele activiteiten in Vlaanderen en reken op ondersteuning en bekendmaking door Trage Wegen vzw. Vragen? Neem contact op via info@dagvandetrageweg.be of 09 331 59 26.