Oproep deelname Nacht van de Duisternis 12 oktober 2019

Op 12 oktober 2019 vieren we de 24ste editie van Nacht van de Duisternis. Gedurende een avond doven verschillende gemeenten opnieuw de openbare verlichting. Jaarlijks proeven zo 10.000 deelnemers even van de rust en gezelligheid van een donkere nacht.

Met deze jaarlijkse campagne zetten Preventie Lichthinder, de Werkgroep Lichthinder (VVS) en Bond Beter Leefmilieu de impact van lichtvervuiling in de kijker. Want er wordt te veel en verkeerd verlicht. Verlichting op gebouwen, in ruimtes waar niemand komt, richting de hemel,... veroorzaakt niet alleen energieverspilling, bij mensen, dieren en planten verstoort lichtvervuiling ook het bioritme, met soms ernstige gevolgen voor de gezondheid.

Daar willen we iets aan doen! Doe je mee?

Organiseer een avondactiviteit

Doof het licht voor één nacht en organiseer samen met lokale verenigingen een gezellige

avondactiviteit. Surf naar www.nachtvandeduisternis.be voor inspiratie en tips. Op de site kan je ook je activiteit registreren en bekendmaken. Je vindt er flyers en banners om promotie te maken voor je event.

Onze laatste editie - Hartelijk bedankt aan alle gemeenten, organisatoren en vrijwilligers

Dit is de laatste editie van Nacht van de Duisternis die Bond Beter Leefmilieu mee zal organiseren. Om de transitie naar een gezonde en duurzame toekomst te versnellen, moeten we onze krachten alsmaar meer focussen, wat helaas inhoudt dat we moeilijke keuzes moeten maken. We willen alle vrijwilligers, organisaties en gemeenten die jarenlang hun schouders hebben gezet onder deze magische nacht hartelijk bedanken voor hun inzet en enthousiasme. Laten we van deze 24ste editie samen nog iets bijzonders maken!

Voor meer info over Nacht van de Duisternis kan je contact opnemen met Nik Meeusen (nik.meeusen@bblv.be).

Nik Meeusen

Coördinator team Netwerk