Nieuw Groene Halte wandelnet Grensleie

Trein Tram Bus
TreinTramBus
Op 11 mei lanceert TreinTramBus samen met de gemeenten Ledegem, Menen, Moorslede, Wervik en Wevelgem het Groene-Haltewandelnet Grensleie! Vijf uitgewerkte wandelingen verbinden de vijf gemeenten en enkele groene halten onderweg, zodat je zonder zorgen op pad kan.

Door corona hebben veel mensen het wandelen in eigen land (her)ontdekt. Om het wandelen in eigen streek en land makkelijker te maken heeft toeristisch verbond Grensleie in samenwerking met TreinTramBus en Toerisme Leiestreek een brochure ontwikkeld met daarin vijf verschillende wandelingen (en nog eens 30 mogelijke varianten). De vijf wandelingen zijn onderling verweven waardoor er een netwerk ontstaat waarmee je steeds de mogelijkheid hebt met het openbaar vervoer huiswaarts te keren. Zo kan je zonder zorgen op wandel en ben je niet gebonden door de locatie van je wagen. Alle start- en eindpunten zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer, ook in het weekend. Zo kunnen zowel wandelaars uit de gemeente zelf als mensen die van wat verder komen, zorgeloos op pad om de mooiste plekjes van onze regio te leren kennen, op eigen tempo en volledig coronaproof.

Meer informatie over de routes, de praktische info en waar je de brochures kan verkijrgen vind je hier: Wandelnet Groene Halte Grensleie – Groene Halte. Veel wandelplezier!