Knokke-Heist wil tegen 2025 alle taxi’s emissievrij

Bond Beter Leefmilieu

Burgemeester Lippens bij de Knokse e-taxi: getest en goedgekeurd.

Ook aan de Belgische kust kan je je nu met een elektrische taxi laten vervoeren. De firma Taxi Snel is daarmee in Knokke-Heist niet aan haar proefstuk toe, ook in Brugge bedienen zij al klanten met een zero-emissietaxi. Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft een duidelijke ambitie: in 2025 veroorzaken de taxi’s in deze gemeente geen uitstoot meer. De gemeente maakt dit mogelijk door in de nabije toekomst hoogwaardige laadinfrastructuur te voorzien, waar de e-taxi snel kan opladen. Knokke-Heist is de zevende gemeente in Vlaanderen die bijdraagt aan schone lucht en inzet op elektrische taxi’s. Dat brengt het totaal aantal Vlaamse e-taxi’s op veertig. Op naar de vijftig!

Wil ook jij werk maken van elektrische taxi’s? Neem dan contact met ons op! Met de begeleiding van Clean Power for Taxis loopt het op wieltjes voor jou als gemeente of taxi-onderneming.