Inspiratiedag Duurzame Mobiliteit. 27 november Leuven.

Netwek Duurzame Mobiliteit
Het Netwerk Duurzame Mobiliteit nodigt u op 27 november graag uit voor de Inspiratiedag Duurzame Mobiliteit in OPEK, Leuven.

Deze zevende editie van de Inspiratiedag is het sluitstuk van de themawerking 'Lokale bereikbaarheid'. Als de afstand klein is, dan worden de mogelijkheden voor velen toegankelijk. En dan wordt het makkelijk om je te voet of met de fiets te verplaatsen. Met dit thema onderstrepen we dat werken aan nabijheid echt werken is aan duurzame mobiliteit. Sterke kernen met toegankelijke diensten enerzijds en een breed en toegankelijk vervoersaanbod anderzijds zorgen ervoor dat mensen zich minder, minder ver en dus duurzamer kunnen verplaatsen.

Op deze zevende editie van de Inspiratiedag openen het Netwerk Duurzame Mobiliteit en haar partners in OPEK in Leuven een dag lang een nieuw gemeentehuis. Wie komt, kan een dag lang inspiratie opdoen voor diverse beleidsdomeinen. Want met ‘lokale bereikbaarheid’ leggen de organisatoren de link naar diverse belangrijke uitdagingen van lokale beleidsmakers. Gezondheid bijvoorbeeld, maar ook lokale handel en kernversterking, lokaal sociaal beleid, kansen voor kinderen, vergroening en beter ruimtegebruik,...

Na de gemeenteraadsverkiezingen moeten de beleidsmakers en hun administraties (nieuwe) plannen maken om de lokale uitdagingen aan te pakken. Deze dag biedt voer en inspiratie voor heel wat beleidsdomeinen én dus voor samenwerking!

Op de Inspiratiedag krijgt u concrete input aangereikt voor het gemeentelijk meerjarenplan. Lokale beleidsmakers delen hun ervaringen en experts zetten hun concrete instrumenten om lokaal mee aan de slag te gaan in de toonbank. Deskundigen uit verschillende maatschappelijke domeinen delen hun kijk op het potentieel van meer nabijheid in mobiliteitsopties en voorzieningen.

Deze Inspiratiedag is er dus niet enkel voor de mobiliteitsambtenaar/schepen, maar ook voor de collega's uit andere beleidsdomeinen zoals sport, jeugd, welzijn, leefmilieu, lokale economie, ... Nodig hen en de (nieuwe) mandatarissen van uw gemeente meteen mee uit en ontvang op de dag zelf een leuke verassing!

Deelnemen is gratis, maar inschrijven wel verplicht.

Inspiratiedag Duurzame Mobiliteit wordt georganiseerd door het Netwerk Duurzame Mobiliteit in samenwerking met Bond Beter Leefmilieu, Stad Leuven én met de steun van Departement Mobiliteit en Openbare Werken Vlaanderen en European Green Leaf.