Globaal Kabaal: jongeren in actie voor lokale duurzaamheid

Ecolife

Globaal Kabaal biedt steden en gemeenten een unieke kans om jongeren te betrekken bij lokale klimaatacties of bij het uitwerken van de SDGs, de duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties.
Globaal Kabaal zijn jongeren die samen met lokale beleidsmakers, organisaties en bewoners willen werken aan een duurzame gemeente. Zo werken ze inspirerende acties uit rond duurzame voeding, mobiliteit, ruimtegebruik, ondernemen, onderwijs en meer.
Globaal Kabaal is een samenwerking tussen jeugdorganisatie Globelink en Ecolife. In 2018 ondersteunen we 16 jongerengroepen in een tiental gemeenten om mee vorm te geven aan de gemeente van hun dromen. Via workshops, uitwisseling, debatten en uitstappen worden jongeren ondergedompeld in het thema waarrond ze een actie plannen in de zomer van 2018.

>> Meer info op de facebook-pagina van Globaal Kabaal.