Glabbeek krijgt aan gemeentehuis eerste mobipunt in de regio

HLN 4 juli 2018
Dit artikel werd gereproduceerd met toestemming van de uitgever, alle rechten voorbehouden. Elk hergebruik dient het voorwerp uit te maken van een specifieke toestemming van de beheersvennootschap License2Publish: info@license2publisch.be.

Eind augustus gaat Glabbeek als eerste kleinere pilootgemeente van start met autodelen. "Aan het gemeentehuis worden er hiervoor twee autodeelstandplaatsen gereserveerd", zegt burgemeester Peter Reekmans (Dorpspartij). "Omdat deze locatie aan het gemeentehuis volledig voldoet aan de voorwaarden van een mobipunt, zijn wij bovendien de eerste gemeente in de regio die zo een officieel mobipunt krijgt. Het mobipunt in Glabbeek biedt autodelen aan met een bushalte binnen de 50 meter.