Gemeentewegen doen bewegen. Opleiding gemeentewegendecreet

Trage Wegen
Foto Trage Wegen
Gemeentewegen doen bewegen
Goed op weg met het nieuwe decreet - opleiding voor lokale besturen en professionals

Op 1 september 2019 wordt het nieuw decreet Gemeentewegen van kracht. Er komen nieuwe regels voor lokale wegen, hun aanleg, wijziging, beheer, handhaving, enz. Het lokale beleid moet voortaan bijdragen aan een veilig wegennet en een fijnmazig netwerk van trage wegen. Steden en gemeenten krijgen meer zeggingskracht en impact.
Deze praktijkgerichte vorming door Trage Wegen geeft een gedetailleerd beeld van het nieuwe decreet. We zorgen voor interpretatie van de wetgeving en lichten kansen op. De gevolgen van de herziening van de fameuze buurtwegenwet worden in kaart gebracht. We vertalen wetsartikels naar concrete procedures, acties en maatregelen. Er is ruimte en tijd om het decreet te toetsen aan specifieke vragen of dossiers binnen uw stad of gemeente.

3 opleidingsmomenten

Lokale besturen en professionals kunnen kiezen uit 3 opleidingsmomenten:

• Dinsdag 22 oktober - Gent
  • Donderdag 7 november – Hasselt