Gemeente zoekt enthousiaste vrijwilligers om trage wegen in kaart te brengen

De Standaard 10 mei
Dit artikel werd gereproduceerd met toestemming van de uitgever, alle rechten voorbehouden. Elk hergebruik dient het voorwerp uit te maken van een specifieke toestemming van de beheersvennootschap License2Publish: info@license2publisch.be.

De gemeente Duffel begint dit jaar met de inventarisatie van alle trage wegen op haar grondgebied.

Samen met Regionaal Landschap Rivierenland zoekt ze daarom enthousiaste vrijwilligers, wandelaars en speurneuzen die deze trage wegen mee in kaart willen brengen.

Trage wegen zijn paden bestemd voor niet-gemotoriseerd verkeer. Voorbeelden zijn veldwegen, jaagpaden, vroegere treinbeddingen en bospaden.
Geïnteresseerden kunnen vandaag, woensdag, terecht op een vormingsavond. Daar worden ze vertrouwd gemaakt met het digitaal of schriftelijk inventariseren van trage wegen. De sessie vindt vanavond plaats in het gemeentehuis en begint om 20 uur. (cvr)