Een nieuw speelbos?

De Standaard 25 april 2017
Originele titel:
Gemeente trekt 53.000 euro uit voor onderhoud bomen in park Mariënstede
Dit artikel werd gereproduceerd met toestemming van de uitgever, alle rechten voorbehouden. Elk hergebruik dient het voorwerp uit te maken van een specifieke toestemming van de beheersvennootschap License2Publish: info@license2publisch.be.

DADIZELE
Gemeente trekt 53.000 euro uit voor onderhoud bomen in park Mariënstede

De gemeente Dadizele heeft bijna 53.000 euro gereserveerd voor het onderhouden van de bomen in park Mariënstede. Dat werk werd te lang op de lange baan geschoven.
‘Sinds het tekenen van de beheersovereenkomst werden de bomen nog niet aangepakt. Dat is dringend nodig, want veel bomen zijn in slechte toestand’, zegt schepen Ward Gillis (Pro).
De gemeente wil daarom nu een inhaaloperatie doen. Voor het vellen van bomen wordt 13.540 euro uitgetrokken, het onderhoud van de bomen en de struiken zal de gemeente 39.453 euro kosten.
De gemeente wil dit jaar ook nog een nieuw dossier indienen en hoopt op die manier subsidies te krijgen om een nieuw speelbos aan te leggen in park Mariënstede. (bfr)