De 20ste babytheek opent in Destelbergen

De Transformisten
De Oost-Vlaamse gemeente Destelbergen en De Transformisten openen op woensdag 19 mei 2021 een nieuwe Babytheek in Huis van het Kind - Villa Tuur, een ecologisch en tegelijk sociaal project voor jonge gezinnen. We bedanken Vlaanderen Circulair voor de ondersteuning.

Babytheek Destelbergen is al de 20ste actieve Babytheek in Vlaanderen en Brussel. Later deze week gaat ook Babytheek Moerbeke-Lokeren van start. En er staan nog meer Babytheken in de steigers. Daarmee loopt het project Babytheek 3 jaar na z'n eerste stappen in GC Elzenhof in Brussel een heel succesvol parcours. Volg het op www.babytheek.be.

Dit project werd ondersteund door de Provincie Oost-Vlaanderen

• Toegevoegd: 10/01/2019
    Jouw partner: de Transformisten
    Aanbod voor: Burger, Lokaal bestuur

De Babytheek is een uitleendienst voor babyspullen. Ouders die lid worden, kunnen op een eenvoudige manier babyspullen lenen om te testen of om te gebruiken: een win voor duurzaam materialengebruik, sociaal contact en inclusie. De Transformisten voorziet begeleiding op maat voor de opstart van een Babytheek in jouw gemeente. We zetten overlegmomenten op, maken een stappenplan en helpen je gemeente met logistiek en communicatie.