Daken van gemeentegebouwen zijn een mooie kans voor hernieuwbare energie

Investeringen in zonne-energie trekken weer aan. Maar om de klimaat- en energiedoelstellingen te halen, moet het veel sneller, stelt de coalitie ‘Iedereen Hernieuwbaar’. Met ons actieplan vragen we onder andere dat lokale besturen aanbestedingen organiseren voor grote daken, met extra stimulansen voor burgercoöperaties en kwetsbare doelgroepen.

Burgercoöperatie BronsGroen bewijst hoe het kan en installeerde zonnepanelen op het dak van een school in Bilzen.

Ontdek hoe ook jouw gemeente en inwoners mee kunnen profiteren via www.iedereenhernieuwbaar.be

De campagne "Iedereen Hernieuwbaar" is een initiatief van Bond Beter Leefmilieu, WWF, Greenpeace, Natuurpunt, Samenlevingsopbouw, Beweging.net, ODE, Rescoop, Arbeid & Milieu, ACV, ABVV, ACLVB, Test-Aankoop en Gezinsbond.