Conferentie baanbrekend winkelen. 11 juni Antwerpen.

Hoe zorg je voor een goede balans tussen detailhandel in de dorps- en stadskernen en grootschalige detailhandel langs steenwegen? Hoe houd je de steenweg leefbaar op mobiliteitsvlak? Hoe behoud je de open ruimte langs de steenwegen? Kortom, hoe ziet de steenweg van de toekomst eruit?

De provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant namen samen met de betrokken gemeenten twee steenwegen onder de loep tijdens het EFRO-project ‘Baanwinkels en gemeenten op één lijn’.
Benieuwd naar de resultaten en het antwoord op bovenstaande vraag? We verwelkomen je graag op de conferentie ‘Baanbrekend winkelen’ op 11 juni 2018!

In de voormiddag kom je meer te weten over het project en hoe je zelf aan de slag kan met steenwegen in jouw gemeente. Je ontvangt ook als eerste de leidraad om samen met je buurgemeenten te werken aan leefbare steenwegen.

In de namiddag verbreden we onze blik. We maken een sprong van het thema ‘retail langs leefbare steenwegen en in handelskernen’ naar het meer algemene thema van duurzame retail. Zo komen nieuwe manieren om maatschappelijk verantwoord om te springen met retail aan bod. Hoe beïnvloeden trendy begrippen als collaboratieve of circulaire economie de retailmodellen? Hoe kunnen mobiliteit en vastgoed aan het duurzame karakter bijdragen? Kortom, kunnen we in de toekomst naast ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’, ook spreken van ‘maatschappelijk verantwoord retailen’?