Circulair aankopen. Iets voor jouw gemeente? Doe dan mee met de Green Deal

Vlaanderen wil tegen 2050 een circulaire economie hebben, waarin grondstofkringlopen gesloten worden. Circulair aankopen is daarvoor een belangrijke hefboom. Met hun aankoopbeleid kunnen overheden, bedrijven en andere organisaties immers circulaire producten en diensten een boost geven.

Daarom werkt Bond Beter Leefmilieu, samen met Vlaanderen Circulair, The Shift en VVSG aan een Green Deal Circulair Aankopen in Vlaanderen. Met de Green Deal willen we binnen de twee jaar circulaire aankoopprojecten helpen realiseren en kennis over circulair aankopen ontwikkelen, delen en verspreiden.

Wil je als gemeente je aankoopbeleid innoveren en aan de slag gaan met circulair aankopen? De Green Deal geeft je de kans. Ga het engagement aan en geniet van de begeleiding en zichtbaarheid die wij je bieden.