BOS+ Verkiezingsmemorandum Bos en Samenleving

Bos+
Naar aanleiding van de komende gemeenteraadsverkiezingen in 2018 publiceert BOS+ een verkiezingsmemorandum Bos en Samenleving. We willen het belang benadrukken van bos en bomen op gebied van gezondheid, klimaatresistentie, biodiversiteit en bio-economie. Gemeenten kunnen hier veel meer voordeel uit halen dan ze tot nu toe doen. Daarom stelden we een aantal streefdoelen op waar het lokale beleid snel werk van kan maken:

• Bosbehoud
  • Bosuitbreiding
  • Boombeheerplannen
  • Avontuurlijk speelgroen en Integraal Toegankelijk Groen
  • Noord-Zuidwerking met aandacht voor bos
  • Buffergroen
  • Duurzaam Buitengebied

Per streefdoel gaan we in op de meerwaarden voor gemeenten, de pijnpunten van vandaag en welke beleidsmaatregelen er kunnen worden genomen. We geven ook voorbeelden van gemeenten die al tot actie zijn overgegaan.

Doe inspiratie op voor jouw beleid met het Memorandum Bos en Samenleving. Hier vind je alvast ons aanbod terug voor gemeenten.