Bibliotheek voor kinderfietsen start eind april in Evergem

HLN 8 januari 2021
Originele titel:
Bibliotheek voor kinderfietsen start eind april
Dit artikel werd gereproduceerd met toestemming van de uitgever, alle rechten voorbehouden. Elk hergebruik dient het voorwerp uit te maken van een specifieke toestemming van de beheersvennootschap License2Publish: info@license2publisch.be.

Koop je liever geen nieuwe fiets omdat je kind er toch te snel uitgroeit? Dan biedt ‘Op Wielekes’ de ideale oplossing”, legt schepen Sven Roegiers (CD&V) uit. “Voor een klein prijsje kan je een kinderfiets huren. Wordt de fiets te klein? Dan kan je hem eenvoudig omruilen voor een groter exemplaar. De service is bedoeld voor kinderen van 2 tot 12 jaar. In verschillende gemeenten is ‘Op Wielekes’ al een bestaand concept. Wij gaan nu op zoek naar vrijwilligers, en zoeken ook naar tweedehandsfietsen.”

Je kan je registreren als vrijwilliger of laten weten als je een fiets wil doneren via evergem.be/opwielekes of op 09/216.05.00.

Meer info over het project op https://www.evergem.be/op-wielekes-bibliotheek-met-kinderfietsen

De project kwam tot stand met steun van de Provincie Oost-Vlaanderen en wordt begeleid door Netwerk Bewust Verbruiken.

• Toegevoegd: 07/02/2018
    Jouw partner: Mpact
    Aanbod voor: Lokaal bestuur, School, Vereniging

Op Wielekes is een bibliotheek voor kinderfietsen. Via een abonnement heeft ieder kind toegang tot een goede en kwalitatieve kinderfiets op maat. Op Wielekes kan ingebed worden in een buurtgroep, ingericht worden door een gemeente, aangeboden worden door een school of andere. Mpact vzw begeleidt de opstart van een Op Wielekes-depot in jouw gemeente tot aan de opening zodat deze daarna een zelfstandige doorstart kan maken.